Team Helium rytter 2015

Team Helium rytter 2015

21. apr. 2013

Ny sykkel - fjorårets sykkel til salgs

Min nye 29 Hardrocx Circo Volante Team SL har ankommet, og innkjøring og justering av sittestilling med mer har nå pågått en ukes tid.
De nye american classic hjulene føles både stive og raske. Sykkelen er i utgangspunktet ganske lik fjorårets modell, mens hjulene er en klar oppgradering. Ikke mange sykkelmerker, som leverer originale hjul på 1400 gram til en 29er! Gaffelen Fox 32 F29 CTD fit Factory er også oppgradert, og veier nå under 1500 gram - over 200 gr lettere en på fjorårets sykkel.
Nå lengter jeg formelig etter å komme meg ut i terrenget. På dagens langtur i traktene Flisa så jeg at det så rimelig bart ut utenfor vegene. Spørs om ikke Karlsen snart skal nedover å teste ut litt stier i terrenget.

Utover dette holder jeg de lange intervallene vedlike, 10-20 min i sone 3. Siste tiden har jeg imidlertid kjørt uten wattmåling for heller å kjøre "på følelse". Litt stinn av trening trenger jeg muskulært overskudd fremover for å sikre at jeg ikke har for lang veg til formen når den skal spisses litt mot sesongstart.

Ellers har jeg en 29er, 16,5" fra fjoråret til salgs for interesserte. Jeg vurderer å selge den så billig som 22.000. Veilledende pris er 55.000. Jeg har også et konkurransehjulsett på ca 1370 gram, som sykkelen kan leveres med istedet for det originale på nærmere 1600 gram. Demperen er oppgradert til DT Suisse med carbonkrone, 1500 gram. Ta kontakt på tlf 920725 om det er interessant. Bilde nedenfor:


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar