Team Helium rytter 2015

Team Helium rytter 2015

21. feb. 2011

Oppkjøring til Birkebeinerrennet

Da har jeg fått omstilt kroppen etter hjemkosten fra Spania. Fokuset er nå hardøkter, og oppkjøring til mitt eneste skirenn for sesongen nemlig Birkebeinerrennet!

  Inverse skibekledning blir trolig en stor hit blant syklister etterhvert.
  


Etter hjemkomsten la jeg inn noen rolige økter sammen med Anders, men etterhvert fikk jeg feber og magetrøbbel. Det medførte ytterligere noen rolige dager, og jeg kom først i gang med hardøkter på ski søndag. Kulda har også gjort sitt inntog på Østlandet, og det var uvant å kjøre hardøkt i 12-15 minusgrader.
Jeg fant meg en fin bakke, og gikk som vanlig med fokus på følelse og teknikk. Ettersom jeg hadde vært småsyk valgte jeg å ikke overdrive, og økten ble på ca 2 timer totalt med 4*7 min i sone 4 på særdeles trått føre. Teknikken satt imidlertid overraskende bra, og jeg skal nå prioritere ski innimellom hardøktene som nå skal intensiveres en måned fremover.
Idag har jeg kjørt styrketråkk med restitusjon på 2.økten med henblikk på å være klar for hardøkt på sykkel i morgen. Det hører med til historien at Anders løp hardøkt på tredemølle, mens jeg restituerte på sykkelen. Junior trener bra, og jeg har selskap. God natt!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar