Team Helium rytter 2015

Team Helium rytter 2015

31. mai 2011

10 km tempo - ny pers

JH-sykkel arrangerte i kveld klubbmesterskap 10 km tempo, og jeg dro frem Hardrocx temposykkelen etter 2 år på stallen. Nå skulle jeg teste trøkket i gjesteklassen.
Jeg var tidlig ute sammen med sønnen vår Anders, og skulle starte først med start nr 11. Anders hadde start nr 12, jaktende bak far. Tidligere på dagen hadde jeg syklet gjennom Terningritt trasèen sammen med Gaute Risnes, og kjente at jeg var sliten etter nærmere 17 t forrige uke. Likevel gikk det overraskende fort ut fra start, og farten var oppi 50 km/t i svak medvind. Jeg kjørte rask frekvens, og tok meg i å tenke tanken om å være disiplinært til vending, ikke kjøre for tunge gir. Jeg vendte på 6,20 min, og skjønte at jeg lå foran skjema til ny pers. Tilbake er det særdeles grov asfalt, og det rister fælt. I tillegg var det svak motvind med litt stigning, som gjør returen slitsom. Da er det smart å ha litt krefter på lur når det røyner på, og man virkelig må jobbe for å holde trøkket på litt tyngre gir. Det var ikke fritt for at jeg ble stiv på siste 1-2 kilometerene, og jeg klokket inn på 13,07 min og snittfart på 45,96 km/t. Lengden på løypa ble målt til nøyaktig 10,06 km på Garmin, og temperaturen var ca 14 grader. Jeg perset med 22 sek fra min beste tid på Mega-mila for 2 år siden. Anders kjørte 5 km i sin første tempo, og klokket inn på 9,20 min. Han ble således en erfaring rikere ift nå å ha kjørt sin første tempo!
Resultater finnes her når web-ansvarlig har gjort oppdateringen.

Torsdag blir det en ny gjennomkjøring når jeg stiller til start i nykommeren Terningen rittet. Dette som oppkjøring frem mot NC i Asker, Vestmarkrittet.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar