Team Helium rytter 2015

Team Helium rytter 2015

28. mai 2011

Rescon-Mapei rittet

Rescon-Mapei rittet ble arrangert på Kongsvinger idag, og fjorårets vinner Geir Lien var på start sammen med bl a store deler av Hedmark terrengsykkel KF. Det lå således til rette for høy fart, og godt treningsutbytte fram mot neste helgs Norgescupritt i Asker.
Ut fra start gikk det i høy fart, og det var mange som ville være først inn i terrengpartiet etter ca 3-4 km. Ut av terrengpartiet kom jeg sammen med to av rytterne fra nevnte Hedmark terrengsykkel KF. Disse hadde tydelig ikke til intensjon å bruke unødige krefter på å dra før de hadde resten av laget samlet. Etterhvert kom lokomotivet Geir Lien i front, og det ble kjørt jevnt. Etterhvert satte jeg relativt høy fart inn i en av de lange sugende grusbakkene, og jeg endte opp alene med de nevnte to rytterne fra første terrengparti. Jeg dro jevnt i bakkene, og det var tydelig ingen interesse for å dra hverken opp-, nedover eller på flatene. Greit det, jeg skulle trene til neste helg og hadde gode bein. Jeg kjørte derfor bare jevnt med rytterne på hjul, og kjørte på litt ekstra i bakkene. Inn mot tunet i området Odalsverk var løypa litt dårlig merket for en som kjører dette rittet sjelden, og jeg gjorde et dårlig sporvalg. Dette medførte at det ble ca 50 meters luke inn i den hardeste og lengste bakken i rittet. Etter å ha kjørt inn dette, økte jeg farten med tilhørende sprekk i "feltet". Igjen ble jeg innkjørt da lagkompisene følgelig samarbeidet i motvinden. Jeg endte til slutt opp med et innlysende tap i spurten, men tok 2.plassen og sitter igjen med en god følelse. Kjørestyrken er stigende, og bakkeformen intakt. Nå blir det fintuning av formen frem mot neste helgs NC og påfølgende helgs Raumerritt. Jeg gleder meg til fortsettelsen! Resultater fra Rescon-Mapei rittet finner du her.

I løpet av uka får jeg tilgang til drev fra Rotor, som skal bidra til økt snert og mere watt i tråkket. Dette kommer jeg tilbake til i et eget innlegg. I fjor fikk jeg først tilgang på Rotor drev til Grenserittet, og det ga som kjent et karrierebeste resultat - nr 12 totalt. Dette bør dere prøve folkens.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar