Team Helium rytter 2015

Team Helium rytter 2015

22. okt. 2011

29er Circo Volante Team SL

Tiden er nå kommet til å prøve 29er. Her ser dere sykkelen jeg mottar om kort tid, og som skal utstyres med stiv gaffel og vinterdekk. Grunntreningsperioden skal i år gjennomføres med store hjul !
Circo Volante Team SL har vært en suksess i 2011 med dobbeltseier i Norgescupen for hhv Greg Saw i seniorklassen og Thomas Engelsgjerd i juniorklassen. Jeg vet fra før at denne sykkelen gir bedre grep mot underlaget både oppover og i svinger. I tillegg bruker man mindre krefter på å opprettholde farten i teknisk terreng, og på raske grusveier. Nå gjenstår det bare å gjøre treningsjobben skikkelig frem mot vårsesongen. Det er viktigere enn noe annet. Likevel har jeg forventninger til at Circo Volante Team SL sykkelen skal bidra til å gi meg et "løft" prestasjonsmessig til neste sesong. Jeg kommer nærmere tilbake til detaljer etter å ha hatt gleden av å trene på sykkelen i november. Lettere hjulsett er forøvrig allerede innkjøpt, og er øremerket "konkurransehjul" ;-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar