Team Helium rytter 2015

Team Helium rytter 2015

5. jan. 2012

Treningsglede og teamsamling

Min gode kamerat Rune B Johansen "poserer" på Hedmarksvidda

Midt oppi all syklingen er det kjærkomment å komme seg ut på noen skiøkter. Her samler jeg overskudd gjennom rolige langturer i klassisk, som i tillegg bidrar til at jeg får restituert sykkelmuskulaturen. Utover det har jeg også en skøyteøkt pr uke, som bidrar til å bygge muskelstyrke.
Forholdene for ski har etterhvert blitt perfekte, og når løypekjørerne i tillegg gjør en fantastisk jobb er det bare å nyte skiøktene. Så langt har utetemperaturene på Hedmarken vært historisk høye, og vi har unnsluppet de sedvanlige kuldeperiodene med temperaturer ned mot 25 minus grader. Det har liksom blitt "syden" forhold på Hedmarken midtvinters noe som også gjør vintersyklingen til en fryd.
Bildet ovenfor er tatt på Steinfjellet ved Gåsbu/Hamar, hvor det var tilnærmet "silke" forhold og ca 1 minusgrad. Som dere ser av lyset kan man bli trollbundet av mindre ;-) helt fantastisk og kunne gå på ski under slike forhold. Dette bidrar helt klart positivt på både motivasjonen og gleden ved å trene, samt gir et bedre grunnlag til å kunne gjennomføre de tyngre øktene hvor jeg ofte må gå "i kjelleren" etter krefter på dager hvor jeg er sliten !

I helgen skal jeg møte laget mitt på samling, Team Hardrocx - Proteinfabrikken. Samlingen er på Norefjell, og det blir både sykkel og ski samt møter, hvor vi skal legge grunnlaget for en vellykket sesong i 2012.

God helg folkens !

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar