Team Helium rytter 2015

Team Helium rytter 2015

23. juni 2012

Knapperrittet - Hardrocx kjørte offensivt

I dag satte jeg meg i bilen på veg mot Nord-Odal, hvor Knapperrittet på 42 km ble arrangert. På start var også lagkompis Lars Ove Thoresen, som har stigende formkurve etter en sykdomsperiode. Hedmark Terrengsykkel (HTS) stilte også med flere sterke ryttere på start.


Ut fra start gikk det i bedagelig tempo, og det var tydelig at alle ventet på "bakken", som kommer etter ca 8 km. Inn i bakken satte jeg opp farten i et forsøk på å strekke feltet skikkelig, og over bakketoppen var følgelig Lars Ove med sammen med Joakim Vika og Anders Fiskvik fra HTS. Etter å ha sluppet de andre forbi gikk farten ned, og det endte opp med at ytterligere to ryttere kom opp til oss før den siste stigningen. Her ble det etterhvert satt fart, og det endte med at vi ble 2 Hardrocx ryttere mot 3 HTS-ryttere inn mot mål. Ca 15 km før mål fikk Kjell Arild Lierhagen tekniske problemer, og jeg bestemte meg for å klinke til slik at Hardrocx skulle få en lettere jobb mot bare 2 HTS-ryttere istedet for 3. Siste milen inn mot mål byttet Lars Ove og jeg på å støte på de to andre slik at de måtte bruke litt krefter istedet for å sitte å vente på Lierhagen, som nærmet seg bakfra. 2 km før mål klinket jeg til igjen, og fikk med meg Joakim på bakhjulet. Han satte inn et kontrastøt, og jeg fulgte på. Inn mot siste sving før oppløpet var jeg i ferd med å sette inn mine siste krefter i en langspurt. Akkurat da kommer Lars Ove opp på siden av meg idet det smalner inn, og jeg nøler litt for mye ift at jeg er redd for å hindre han - dette tar vi tenker jeg. Men det stemte ikke, Lars Ove kom aldri forbi en sterk Joakim Vika. Uansett splittet vi HTS og endte på delt 2.plass. Dog skilte det 2 tiendeler i Lars Ove sin favør, rett skal være rett. De yngste var BEST! Anders Fiskvik ble kjørende i "dødens" stort sett hver gang vi støtet, og måtte gjøre jobben med å kjøre inn. Dette ble trolig utslagsgivende i finishen, og han passerte ytterligere 2 tiendeler bak meg i mål.

Et morsomt ritt med action, hvor vi alle fikk en god gjennomkjøring til neste helgs NC på Norefjell.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar