Team Helium rytter 2015

Team Helium rytter 2015

4. okt. 2012

Treningsplan i oktober

Mange jakter elg i oktober, mens jeg for min del holder sykkelbeina i gang. Det nærmeste jeg kommer elgjakt er det årlige Elgtråkket i august :-)
Jeg har såvidt kommet i gang med lett styrke og styrketråkk denne uka. I tillegg koser jeg meg med rolige økter på tekniske stier. På regntunge høstdager er stiøkter å foretrekke da jeg unngår å bli såvidt nedkjølt, som jeg blir i høyere hastigheter på veg. I tillegg gir terrenget mer variasjon i tråkket, og med fokus på lette tråkk bidrar disse øktene også til at jeg restituerer meg raskere.

En normal treningsuke i oktober:
Mandag - basisstyrke, 1 t
Tirsdag - sone 1 stiøkt, 2 t
Onsdag - hvile
Torsdag - styrketråkk 5x10 min, 2t
Fredag - sone 1 stiøkt, 2 t
Lørdag - sone 3 intervaller 3x20/4x15/6x10 min, 2 t
Søndag - sone 1 restitusjon, 1 t

I november planlegger jeg å øke timeantallet til ca 12,5 t pr uke.


Kjell

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar