Team Helium rytter 2015

Team Helium rytter 2015

15. mars 2013

Stafett-birken - seier til Elverum kommune


Vår ankerkvinne Wenche Røset (leder av Frisklivssentralen) strålte som en sol da hun passerte målstreken som første lag i mix-klassen.
På laget gikk i tillegg eks landslags skiskytter (idrettskonsulent) Rolf Storsveen, kondis-redaktør Hedmark (gymlærer) Rolf Bakken og undertegnede (eiendomssjef).

Allerede under oppvarmingen kjente jeg at den omtalte leggskaden ikke var leget, og smerten tiltok. Jeg skjønte derfor at dette kom til å bli en kamp mot smertene, men jeg bestemte meg for å gi alt for laget. Morgensdagens birkebeinerrenn ville uansett ikke la seg gjennomføre. Smerter ble det, og litt over halvvegs opp mot Skramstad var det så vondt at jeg ble i tvil om jeg kom til å klare å fullføre. Når smertene blir store nok, blir man nesten bedøvd (adrenalinet veier nok også litt opp for dette).
Jeg ankom Skramstad nærmere 5 minutter bak Thomas Alsgaard, men Rolf Storsveen tok raskt igjen forspranget til Abax 8 og vi var i tet ved Kvarstad med nærmere 5 min margin. Rolf Bakken og Wenche Røset holdt forspranget, og "Elverum kommune 2 - Elverums Raskeste" ble VINNERE !
Alltid gøy å vinne noe sammen med lagkamerater :-)

Utdrag fra resultatlisten - topp 5:



Leggen er nå mindre god, hoven som bare det - voltaren inntas, og jeg satser på at den leges i løpet av kommende uke slik at jeg er klar til en etterlengtet uke på sykkelen i varmere strøk ;-)

Birken i morgen tilbringes for en gangs skyld foran tv-skjermen - gi gass folkens, og nyt turen!

Kjell

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar