Team Helium rytter 2015

Team Helium rytter 2015

12. sep. 2013

Siste mål for sesongen

Etter Birken var jeg totalt utladet mentalt, og jeg var innstilt på å bevilge meg en hvileperiode. Det tok imidlertid bare noen dager før jeg våknet til "liv" igjen. NM og siste NC 21 september på Geilo blir siste mål for denne sesongen.
Fra Birken til NM er det akkurat 3 uker, som tilsier at det er mulig å bygge en ny formtopp. Første uka fikk jeg til 15 timer på sykkelsetet på 6 dager, hvor jeg hovedsaklig prioriterte mengde i sone 1 i tillegg til 2 økter med lengre intervalldrag (7-10 min) i sone 3-4. I starten av uka var jeg i skikkelig god form, men ble gradvis mer og mer sliten muskulært etter en uke med full jobb og snekring på hustaket i tillegg til treningen. Denne uka har jeg planlagt ca 10 timer med fokus på å  få det muskulære overskuddet tilbake. Kjørte imidlertid en kontrollert intervalløkt i sone 3 tirsdag (5*8 min), hvor jeg slet med å få opp pulsen pga slitne bein. Dagen etter la jeg derfor inn en hviledag fra treningen, hvor jeg heller prioriterte taktekking. Kjente allerede på dagens økt med innlagte 1-2 min drag at hviledagen har bidratt til mer muskulært overskudd, og føler jeg har kontroll på formutviklingen ;-) I tillegg har jeg planlagt en mer intensiv intervalløkt på søndag (5*5 min i sone 4) før jeg slipper opp skikkelig siste uka før NM.

Siste uka planlegger jeg følgende:
1 t lett visp mandag (restitusjon), 2 timer langkjøring med 4 innlagte drag à 2 min tirsdag, hvile onsdag, 1,5 t langkjøring med 4 innlagte drag à 2 min torsdag og 45 min lett visp fredag. NM og siste NC lørdag (Skarverittet) med påfølgende avslutning av sesongen sammen med de øvrige Hardrocx-rytterne og "crewet" samt familien på Geilo!

Ønsker dere en strålende helg!

Kjell

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar