Team Helium rytter 2015

Team Helium rytter 2015

20. apr. 2011

Fantastisk førsteinntrykk

Denne sykkelen har virkelig bergtatt meg etter første turen i terrenget. Hardrocx Helium S2 superleggera er min første fulldemper så langt, og for en sykkel.


Jeg dro ens ærend til Asker i går sammen med familien for å hente sykkelen, som Simen mekaniker på Hr Racing Team hadde montert for meg. Etter hjemkomst ble det litt klargjøring før jeg var klar for en rask prøvetur i terrenget. Ja, jeg måtte jo i terrenget selv om det fortsatt ligger litt snø der. Uten å overdrive tror jeg aldri jeg har hatt en bedre sykkelopplevelse. Med låsing på både bak og framdemper montert på styret var sykkelen overraskende responsiv i klatringer. Fox demperene gjør virkelig jobben, og jeg tror Simen traff brukbart med lufttrykket i bakdemperen også. I tillegg var grepet på bakhjulet i bakker med steinete underlag ekstremt mye bedre enn tilsvarende sykling på hardtail. Sykkelen bare flyter over hindringer uten at du trenger å slippe opp på trøkket i pedalene samtidig som kontakten med underlaget opprettholdes. Styret er også annerledes fra det jeg er vant til, Ritchey WCS Carbon low rizer. Dette gjør at du sitter mindre agressivt enn med flatt styre. I bratte utforkjøringer med tøffe dropp er det større sjanse for å komme ned på begge hjulene istedet for å gå over styret :-)

Har du ikke prøvd en lett fulldemper, har du ihvertfall noe å glede deg til ! Nå gleder jeg meg enormt til videre sykling og finjustering av demperoppsettet fram mot bl a Terrengsykkelrittet om ca 1 måned.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar